24 Mayıs 2009 Pazar

Diş Buğdayı (Hedik)

İlk dişimizin heyecan ve coşkusuyla Pazar günü Diş Buğdayımızı yaptık. Yayam, Nenem ve dedelerimin uzakta olmasıyla içim biraz buruktu. Sevenlerimiz sağ olsunlar bizleri yalnız bırakmadılar.

Hazırlıklara Cumartesi’nden başladık. Kekler, pastalar, börekler, diş şeklinde kurabiyeler … yaptık. Mamam balonlarla, resimlerle evi bir güzel süsledi. Son olarak da Pazar günü buğday ve nohut’tan oluşan hediğimizi hazırladık. Üzerini şekerlemeler, bonibonlarla süsledik. Ceviz ve toz şekerle de bir güzel servis yaptık :) Hedik tepsisine tarak, telefon, kitap, kalem, ayna, defter, altın bilezik, makas koyduk. Ben önce tarağa yöneldim ama sonra kalemi tuttum ve elimden hiç bırakmadım :) Okur, yazar olacağım heralde :)

Dişlerimin sağlam çıkması, rızkımın iyi olması için yapılan bu gelenekte dişi çekilmemiş bir kişinin ağzına buğday tanelerini alıp, çiğnemeden başıma tükürmesi gerekiyormuş. Zeynep ablam tükürmenin kötü bir davranış olduğunu bildiğinden yapmadı. Mamam saçlarımın kirleneceğini düşünerek üzüldü ancak gelenekmiş ne yapalım deyip kafama buğday tanelerini attı :)

Yabancılığı üzerimden atar atmaz, gülücükler saçmaya, şirinlikler saçmaya başladım. Abilerden çok ablaları sevdim. Kucaklarından hiç inmedim. Onlar da beni çok sevdiler :) Yedik, içtik, eğlendik, fotoğraflar çekildik, hediyeler aldık. Çok güzel bir gün geçirdik. Herkesin ayağına sağlık :D

Çilingir soframız

Hediğimiz

Hedik Tepsimiz

Diş şeklinde Kurabiyemiz :)

Süslemeler




Çekirdek aileden bir kesit


Ayşegül Ablam, Belma Teyzem (Bu güzel günün organizatörü/mimarı) ve Ben :)


Abilerim ve Ben






Mamam'cım ve Ben


Belma Teyzem ve Ben



Bendeniz :)




Ablalarım ve Ben


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder